АХАПКИН Д. ИНТЕНСИВНЫЕ СЕМИНАРЫ ПО ПИСЬМУ В СОВРЕМЕННОЙ ВЫСШЕЙ ШКОЛЕ: ЦЕЛИ И ЗАДАЧИ. 2021;:5-16.
1. Андерсон Дж. Когнитивная психология. СПб.: Питер, 2002.
2. Ахапкин Д. Н. Аналитическое чтение и письмо в системе современного образования // либеральное образование в России: теории, дискуссии, методы. СПб.: факультет свободных искусств и наук СПбГУ 2014. С. 166-187.
3. Бенедиктова Т. Д. Уроки письма в университете: нужны ли, какие, зачем? (По результатам трансатлантического педагогического эксперимента) // Вопросы образования. (4). 2006. С. 135-153.
4. Выготский Л. С. мышление и речь: Психологические исследования. м.; л.: Государственное социально-экономическое издательство, 1934.
5. Кух Дж. Эффективные педагогические практики // Свободные искусства и науки на современном этапе: Опыт США и Европы в контексте российского образования. СПб.: СПбГУ, 2014. С. 41-45.
6. СкворцоваЮ. В. метакогнитивные компоненты педагогического мышления преподавателя высшей школы. Дисс.. канд. психол. н., ярославский государственный университет, 2005.
7. Черниговская Т. В. Чтение в контексте когнитивного знания // Чеширская улыбка кота Шредингера. м.: языки славянской культуры. 2013. С. 137-142
8. BeanJ. С. Engaging Ideas: The Professor's Guide to Integrating Writing, Critical Thinking, and Active Learning in the Classroom. 2 ed. San-Francisco: Wiley, 2011.
9. Bloom H. How to read and why. New York: Scribner, 2000.
10. Chickering A. W., Gamson Z. E. Seven Principles for Good Practice in Undergraduate Education // American Association for Higher Education Bulletin. (3). 1987. pp. 2-6.
11. Conley D. Redefining college readiness. Eugene: Educational Policy Improvement Center, 2011.
12. Elbow P. The war between reading and writing- and how to end it. // Rhetoric Review. 12 (1). 1993. pp. 5-24.
13. Farris C, Smith R. Writing-Intensive Courses: Tools for Curricular Change // Writing Across the Curriculum: A Guide to Developing Programs, edited by Susan H. McLeod and Margo Soven, 1992. pp. 52-62.
14. Flavell J. Metacognition and Cognitive Monitoring: A New Area of Cognitive-Developmental Inquiry // American Psychologist. 34 (10). 1979. pp. 906-911.
15. Guy A. E. Process Writing: Reflection and the Arts of Writing and Teaching // Writing-Based Teaching: Essential Practices and Enduring Questions, edited by Teresa Vilardi and Mary Chang, NY: SUNY. 2009. pp. 53-70.
16. Hayes J. R. A new framework for understanding cognition and afect in writing // In Perspectives on writing: Research, theory, and practice, edited by J. R. Squire Rdrisano, Newark, DE, US: International Reading Association, 2000. pp. 6-44.
17. Hylton J., Allen J. Setting Specific Purposes for Writing-to-Learn Assignments: Adapting the Dialogue Notebook for a Human Services Course // Teaching Sociology. 21 (1). 1993. pp. 68-78.
18. Kennedy P. E., Siegfried J. J. Class size and achievement in introductory economics: Evidence from the TUCE III data // Economics of Education Review 16 (4): 1997. pp. 385-394. doi: http://dx.doi.org/10.1016/S0272-7757(96)00063-5.
19. Klein P. Reopening Inquiry into Cognitive Processes in Writing-to-Learn. // Educational Psychology Review. 11 (3). 1999. pp. 203-270.
20. Kruger J., Dunning D. Unskilled and unaware of it: How difculties in recognizing one's own incompetence lead to infated self-assessments // Journal of Personality and Social Psychology. 77 (6). 1999. pp. 1121-1134.
21. McMaster К L., van den BroekP., Espin C. A., Pinto V, Janda B., Lam E., Hsu H.-C, Jung P.-G., Leinen А. В., van Boekel M. Developing a reading comprehension intervention: Translating cognitive theory to educational practice. 40. 2015. pp. 28-40.
22. WyrickJ. Steps to writing well. 11th ed. Boston, MA: Wadsworth Cengage Learning., 2011.