1. Знабацкая А. Б. Личностные характеристики студентов вуза как основа индивидуального стиля учебной деятельности: автореф. дис.. канд. психол. наук. М., 2007. 20 с.
2. Сельверова Л. О. Учет индивидуального учебного стиля студентов в обучении иностранным языкам на основе компетентностного подхода: автореф. дис.. канд. пед. наук. Улан-Удэ, 2010. 22 с.
3. Токтарова В. И., Федорова С. Н. Учет стилевых характеристик обучающихся в адаптивной системе математической подготовки студентов // Высшее образование сегодня. 2020. № 10. С. 58-63.
4. Холодная М. А. Когнитивные стили. О природе индивидуального ума. СПб.: Питер, 2004. 384 с.
5. Dunn R., Griggs S. A. Learning styles: Quiet revolution in American secondary schools // The Clearing House. 1988. Vol. 63, No. 1. P 40-42.
6. Fleming N. D. I’m different; not dumb. Modes of presentation (VARK) in the tertiary classroom // Research and Development in Higher Education, Proceedings of the 1995 Annual Conference of the Higher Education and Research Development Society of Australasia. 1995. Vol. 18. P 308-313.
7. Gregorc A. Learning/teaching styles: Their nature and effects // Student learning styles: Diagnosing and prescribing programs. Reston, National Association of Secondary School Principals, 1979. P 19-26.
8. Keefe J. W. Learning Style: An overview // Student learning styles: Diagnosing and prescribing programs. Reston; VA: National Association of Secondary School Principals, 1982. P. 1-17.
9. Kinsella K. Understanding and empowering diverse learners // Learning Styles in the ESL/EFL Classroom. Heinle; Boston; Mass, 1995. P 170-194.
10. Kolb D. A. The Kolb learning style inventory. Boston; MA: Hay Resources Direct, 2007.
11. Wong L. L. C., Nunan D. The learning styles and strategies of effective language learners // System. 2011. Vol. 39, No. 2. P 144-163.