1. Югай И. И. Компьютерная игра как жанр художественного творчества на рубеже ХХ-XXI веков. Автореферат на соискание степени кандидата искусствоведения, Санкт-Петербург, 2008 г.
2. Adams E. W. «Interactive Narratives Revisited» 2005 Game Developers' Conference. [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://www.designersnotebook.com/Lectures/Interactive_Narratives_Revisit/interactive_narratives_revisit.htm
3. Meadows M. S. «Pause & Effect: The Art of Interactive Narrative». Indianapolis//IN: New Riders, 2002. 272 p.
4. Silbiger M. Press Play to Grow! Designing Video Games as «Trojan Horses» to Catalyze Human Development through the Conveyor Belt of Growth//John F. Kennedy University. Pleasant Hill, CA, 2008. 43 p.
5. Szilas N. A computational model of an intelligent Narrator for interactive narratives. Applied Artificial Intelligence//An International Journal. Volume 21. Issue 8. Taylor & Francis, Inc. Bristol, PA, 2007. P. 753-801.
6. Югай И.И. Компьютерная игра как жанр художественного творчества на рубеже XX-XXI веков. Диссертация на соискание ученой степени кандидата искусствоведения / Санкт-Петербургский гуманитарный университет профсоюзов. Санкт-Петербург, 2008. - 226 с.
7. Adams E. W. «Interactive Narratives Revisited» 2005 Game Developers' Conference. [Elektronnyj resurs]. Rezhim dostupa: http://www.designersnotebook.com/Lectures/Interactive_Narratives_Revisit/interactive_narratives_revisit.htm
8. Meadows M. S. «Pause & Effect: The Art of Interactive Narrative». Indianapolis//IN: New Riders, 2002. 272 p.
9. Silbiger M. Press Play to Grow! Designing Video Games as «Trojan Horses» to Catalyze Human Development through the Conveyor Belt of Growth//John F. Kennedy University. Pleasant Hill, CA, 2008. 43 p.
10. Szilas N. A computational model of an intelligent Narrator for interactive narratives. Applied Artificial Intelligence//An International Journal. Volume 21. Issue 8. Taylor & Francis, Inc. Bristol, PA, 2007. P. 753-801.