1. Arevalo A. Simulators from Immersive Technologies Preparing Operators to Remotely Operate Semi-Autonomous Underground LHDs // Immersive technologies, 2018. [Online]. Available at: https://www.immer-sivetechnologies.com/news/news2018/Simulators-from-Immersive-Technologies-Preparing-Operators-to-Re-motely-Operate-Semi-Autonomous-Underground-LHDs.pdf (accessed 06.05.2021).
2. Дудырев Ф. Ф., Максименкова О. В. Симуляторы и тренажеры в профессиональном образовании: педагогические и технологические аспекты // Вопросы образования. 2020. № 3. С. 255-276.
3. Курейчик В. М., Писаренко В. И. Синергетический подход в педагогическом проектировании образовательной среды вуза // Открытое образование. 2014. № 3 (104). С. 55-62.
4. Трухин А. В. Анализ существующих в РФ тренажерно-обучающих систем // Открытое и дистанционное образование. 2008. № 1 (29). С. 32-39.
5. Шукшунов В. Е., Циблиев В. В., Потоцкий С. И., Безруков Г. В., Душенко А. Г. и др. Тренажерные комплексы и тренажеры: технологии разработки и опыт эксплуатации / под ред. В. Е. Шукшунова. М.: Машиностроение, 2005. 383 с.
6. Швецова В. А., Пчелкина Е. П. Синергетический подход к обучению студентов в системе высшего профессионального образования // Историческая и социально-образовательная мысль. 2017. Т. 9. № 3/1. С. 192-196. https://doi.org/10.17748/2075-9908-2017-9-3/1-192-196
7. Bell B. S., Kanar A. M., Kozlowski S. W. J. Current issues and future directions in simulation-based training. Ithaca: Cornell University, School of Industrial Labour Relations Publ.; Center for Advanced Human Resourse Studies Publ., 2008. 33 p.
8. Boström L. How do students in vocational programs learn? a study of similarities and differences in learning strategies // International Journal of Sciences. 2013. Vol. 2. P. 43-56.
9. Hertel J. P., Millis B. J. Using simulations to promote learning in higher education: An introduction. Sterling: Stylus Pub., 2002. 182 p.
10. Kis V. Work-based Learning for Youth at Risk: Getting Employers on Board. // OECD Education Working Paper. 2016. No 150. 65 p.
11. Zitter I., de Bruijn E., Simons P. R. J., Ten Cate T. J. Adding a design perspective to study learning environments in current higher education // Higher Education. 2011. Vol. 61. No 4. P. 371-386.
12. Zitter I., Hoeve A. Hybrid learning environments: Merging learning and work processes to facilitate knowledge integration and transitions // OECD Education Working Paper. 2012. No 81. 27 p.