Чернухин К., Зайцев А., Сидоров А., Ляпцев А., Усольцев А. Изучение явления электропроводности в рамках школьного физического эксперимента в профильном классе на внеурочной деятельности. 2023;:795-800.
1. Машиньян А. А. Направления совершенствования федерального государственного образовательного стандарта среднего общего образования / А. А. Машиньян, Н. В. Кочергина // Перспективы науки и образования. - 2019. - № 3(39). - С. 44-54.
2. Баркова Е. Ю. Метод проектов на уроках физики / Е. Ю. Баркова // Физика. Первое сентября. - 2004. № 35. - С. 3-6.
3. Eilam B., & Gilbert J. K. (2014). The significance of visual representations in the teaching of science. In Eilam, B., & Gilbert, J. (Eds.), Science teachers’ use of visual representations (Models and modeling in science education, Vol. 8. Pp. 3-28). Cham, Switzerland: Springer International Publishing.
4. Engaging with Contemporary Challenges through Science Education Research Russell Tytler, Peta White and Joanne Mulligan Series: Contributions from Science Education Research, Year: 2021, Volume 9, Page 291 DOI: 10.1007/978-3-030-74490-8_23.
5. Preservice Physics Teachers’ Development of Physics Identities: the Role of Multiple Representations Nuril Munfaridah, Lucy Avraamidou and Martin Goedhart Journal: Research in Science Education, 2022, Volume 52, Number 6, Page 1699 DOI: 10.1007/s11165-021-10019-51).
6. Быков А. А. Формирование обобщенных экспериментальных умений учащихся на уроках физики: дис.. канд. пед. наук / А. А. Быков. - Л., 1989. - 184 с.
7. Павлова М. С. Формирование компетентности будущего учителя физики в области использования учебного физического эксперимента специальность 13.00.02 «Теория и методика обучения и воспитания (по областям и уровням образования)»: диссертация на соискание ученой степени кандидата педагогических наук / Павлова Марина Сергеевна. - Екатеринбург, 2010. - 173 с. - EDN QEZTCN.
8. Чыныбаев Р. Р. Технология организации физического эксперимента по формированию понятия электропроводности жидкостей в средней и высшей школах / Р Р Чыныбаев, К. А. Джумабаев, У. Б. Тойгонбай // Известия ВУЗов Кыргызстана. - 2016. - № 5. - С. 175-177.
9. Mashinyan, A. A. Directions for improving the federal state educational standard of secondary general education / A. A. Mashinyan, N. V. Kochergina // Prospects for science and education. - 2019. - No. 3 (39). - S. 44-54.
10. Barkova E.Yu. Method of projects in physics lessons / E.Yu. Barkova// Physics. First of September. - 2004. No. 35. - P 3-6.
11. Eilam, B., & Gilbert, J. K. (2014). The significance of visual representations in the teaching of science. In Eilam, B., & Gilbert, J. (Eds.), Science teachers’ use of visual representations (Models and modeling in science education, Vol. 8, pp 3-28). Cham, Switzerland: Springer International Publishing.
12. Engaging with Contemporary Challenges through Science Education Research Russell Tytler, Peta White and Joanne Mulligan Series: Contributions from Science Education Research, Year: 2021, Volume 9, Page 291 DOI: 10.1007/978-3-030-74490-8_23.
13. Preservice Physics Teachers’ Development of Physics Identities: the Role of Multiple Representations Nuril Munfaridah, Lucy Avraamidou and Martin Goedhart Journal: Research in Science Education, 2022, Volume 52, Number 6, Page 1699 DOI: 10.1007/s11165-021-10019 -51).
14. Bykov, A. A. Formation of generalized experimental skills of students in physics lessons. ped. the science. A. Bykov. - L., 1989. - 184 p.
15. Pavlova, M. S. Formation of the competence of a future physics teacher in the field of using an educational physical experiment: specialty 13.00.02 “Theory and methods of teaching and education (by area and level of education)”: dissertation for the degree of candidate of pedagogical sciences / Pavlova Marina Sergeevna. - Yekaterinburg, 2010. - 173 p. - EDN QEZTCN.
16. Chynybaev, R. R. Technology of organizing a physical experiment on the formation of the concept of electrical conductivity of liquids in secondary and higher schools / R. R. Chynybaev, K. A. Dzhumabaev, U. B. Toygonbay // Izvestiya VUZ of Kyrgyzstan. - 2016. - No. 5. - P. 175-177.