Доклад конференции
Мастер-классы по физике как средство повышения учебной мотивации школьников
С. Варфаламеева,
М. Бойцов
2023
В статье рассматриваются положительные и отрицательные стороны мастер-класса как современной педагогической технологии, способствующей повышению учебной мотивации школьников. Представлен разработанный авторами сценарий мастер-класса, приведены результаты апробации.
Варфаламеева С., Бойцов М., Ляпцев А. Мастер-классы по физике как средство повышения учебной мотивации школьников. 2023;:624-631.
Цитирование
Список литературы
1. Практическая психология образования: Учебное пособие / И. В. Дубровина, А. Д. Андреева, Н. И. Гуткина [и др.]. СПб.: ООО «Питер Пресс», 2007. 592 с.
2. Manjula D. Sharma, Rosemary Millar, Suman Seth. Workshop tutorials: accommodating student-centred learning in large first year university physics courses. International Journal of Science Education. 1999. 21(8). 839-853. D0I:10.1080/095006999290327
3. P W Laws. Millikan Lecture 1996: Promoting active learning based on physics education research in introductory physics courses. American Journal of Physics. 1997. 65. 14-21. DOI: 10.1119/1.18496
4. Priscilla W. Laws, Maxine C. Willis, David R. Sokoloff. Workshop Physics and Related Curricula: A 25-Year History of Collaborative Learning Enhanced by Computer Tools for Observation and Analysis. The Physics Teacher. 2015. 53. 401-406. DOI: 10.1119/1.4931006
5. Teresa Burns. Maximizing the Workshop Experience: An Example from the PTRA Rural Initiatives Program. The Physics Teacher. 2003. 41. 500-501. DOI: 10.1119/1.1625217
6. Prakticheskaya psihologiya obrazovaniya: Uchebnoe posobie / I. V. Dubrovina, A. D. Andreeva, N. I. Gutkina [i dr.]. SPb.: OOO «Piter Press», 2007. 592 s.
7. Manjula D. Sharma, Rosemary Millar, Suman Seth. Workshop tutorials: accommodating student-centred learning in large first year university physics courses. International Journal of Science Education. 1999. 21(8). 839-853. DOI:10.1080/095006999290327
8. P W Laws. Millikan Lecture 1996: Promoting active learning based on physics education research in introductory physics courses. American Journal of Physics. 1997. 65. 14-21. DOI: 10.1119/1.18496
9. Priscilla W. Laws, Maxine C. Willis, David R. Sokoloff. Workshop Physics and Related Curricula: A 25-Year History of Collaborative Learning Enhanced by Computer Tools for Observation and Analysis. The Physics Teacher. 2015. 53. 401-406. DOI: 10.1119/1.4931006
10. Teresa Burns. Maximizing the Workshop Experience: An Example from the PTRA Rural Initiatives Program. The Physics Teacher. 2003. 41. 500-501. DOI: 10.1119/1.1625217