1. Абекова Ж. А., Оралбаев А. Б., Бердалиева М., Избасарова Ж. К. Технология критериального оценивания, методика ее применения в учебном процессе // Международный журнал экспериментального образования. 2016. № 2 (2). С. 215-218.
2. Орехова Ю. М. Применение технологии формирующего оценивания на занятиях по иностранному языку в вузе // Вестник Нижневартовского государственного университета. 2021. № 1 (53). С. 74-80. https://doi.org/10.36906/2311-4444/21-1/10
3. Петрова О. В., Кузнецова В. А. Формирующее и суммативное оценивание как психолого-педагогическое условие диагностики сформированности личностных результатов // Научно-методическое обеспечение оценки качества образования. 2018. № 2 (5). С. 75-81.
4. Розенберг М. Ненасильственное общение. Язык Жизни. М.: София, 2018. 288 с.
5. Bennett J. M. Toward ethnorelativism: A developmental model of intercultural sensitivity // Education for the intercultural experience / ed. by R. M. Paige. Yarmouth: Intercultural Press, 1993. Р. 21-27.
6. Bloom B. S., Madaus G. F., Hastings J. T. Evaluation to improve learning. New York: McGraw-Hill Publ., 1981. 356 p.
7. Bone A., Bloxham S., Boyd P. Developing effective assessment in higher education: A practical guide // The Law Teacher. 2010. Vol. 44. No. 1. P. 106-108. https://doi.org/10.1080/03069400903541476
8. Botta E. Percorsi secondari di una prova adattativa multilivello e valutazione formative // Excellence and innovation in learning and teaching. 2021. Vol. 6. No. 2. P. 58-73.
9. Duroisin N. Le podcasting collaboratif, un outil pour l'évaluation formative à distance // Évaluer. Journal International de Recherche en Education et Formation. 2020. No. 1. P. 121-130.
10. Koka R., Jurane-Bremane A., Koke T. Formative assessment in higher education: From theory to practice // European Journal of Social Sciences Education and Research. 2017. Vol. 4. No. 1. P. 28-34. https://doi.org/10.26417/ejser.v9i1.p28-34
11. Mompoint-Gaillard P., Audran J. Quelles relations entre culture démocratique éducative et modèles de l'évaluaton? // La Revue LEeE. 2020. Vol. 1. No. 2. [Online]. Available at: https://doi.org/10.48325/rleee.002.02 (accessed 14.01.2022).
12. Pallotti G., Rosi F., Borghetti C. Analisi dell'interlingua, valutazione formativa e sperimentazione educativa nella formazione docenti // Revista de Italianística. 2021. No. 42. P. 23-43. https://doi.org/10.11606/issn.2238-8281.i42p23-43
13. Panero M. L'utilisation de la technologie pour l'évaluation formative // Journées Mathématiques de l'IFÉ-ENS de Lyon 2015. 2015. [Online]. Available at: https://doi.org/10.13140/RG.2.1.3315.6243 (accessed 14.01.2022).
14. Ruben B. D., Kealey D. J. Behavioral assessment of communication competency and the prediction of cross-cultural adaptation // International Journal of Intercultural Relations. 1979. Vol. 3. No. 1. Р. 15-47. http://doi.org/10.1016/0147-1767(79)90045-2
15. Schulz R. A. The challenge of assessing cultural understanding in the context of foreign language instruction // Foreign Language Annals. 2007. Vol. 40. No. 1. P. 9-26. https://doi.org/10.1111/j.1944-9720.2007.tb02851.x
16. Smit R., Engeli E. Formative Beurteilung im jahrgangsübergreifenden Unterricht // Zeitschrift für Er-ziehungswissenschaft. 2017. No. 20. P. 279-303. http://doi.org/10.1007/s11618-016-0697-z
17. Souvignier E., Hasselhorn M. Formatives assessment // Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. 2018. No. 21. P. 693-696. http://doi.org/10.1007/s11618-018-0839-6
18. Yan Zi, Pastore S. Assessing teachers' strategies in formative assessment: The teacher formative assessment practice scale // Journal of Psychoeducational Assessment. 2022. Vol. 40. No. 2. P. 592-604. http://doi.org/10.1177/07342829221075121