Доклад конференции
СОЗДАНИЕ ТУРИСТИЧЕСКИХ ПРОДУКТОВ В ЭПОХУ ГЛОБАЛИЗАЦИИ И СОЦИАЛЬНОЕ МИФОТВОРЧЕСТВО
Е. А. Окладникова
2015
Social mythology is one of the most subtle and effective tools for the development of the tourism industry. This tool has two aspects use: functional, which is manifested in the formation of the atmosphere of Soviet life before the great history of a particular region of the world or country, and the second is spatial. Therefore, this tool has been used since the times of Napoleon Bonaparte to create a tourist brand of Western Europe. Today, social mythology as a tool for creating travel brands, as shown by the research of the author [5] relies on: 1) the scientific study of the monuments of natural and cultural heritage; 2) conservation activities aimed at the creation of the cultural heritage of future generations; 3) patriotic education of the population, suggesting the formation of an atmosphere of belonging of people to the great history of their country.
Окладникова Е. А. СОЗДАНИЕ ТУРИСТИЧЕСКИХ ПРОДУКТОВ В ЭПОХУ ГЛОБАЛИЗАЦИИ И СОЦИАЛЬНОЕ МИФОТВОРЧЕСТВО. 2015;:428-432.
Цитирование
Список литературы
1. Гладкий Ю.Н. Гуманитарная география: научная экспликация. СПб.: Филологический факультет СПбГУ, 2010, 664 с.
2. Гуляева В. Формирование имиджа России [Электронный ресурс]. - URL: http://otherreferats.allbest.ru/marketing/00214665_0.html Дата обращения: 21.02.2014
3. Лосев А.Ф. Диалектика мифа. М.: Мысль, 2001, 130 с.
4. Митин И.И. Комплексные географические характеристики. Множественные реальности мест и семиозис пространственных мифов. Смоленск: Ойкумена, 2004, 160 с.
5. Митин И.И. Комплексные географические характеристики. Множественные реальности мест и семиозис пространственных мифов. Смоленск: Ойкумена, 2004,160С. image
6. Окладникова Е.А. Историко-культурный феномен «сакральный ландшафт: два подхода к изучению//Время, ландшафт, культура. СПб.: Астерион, 2011, С. 41-45;
7. Окладникова Е.А. Сакральный ландшафт: теория и эмпирические исследования. М.: Директ-медиа, 2014, 310 с.
8. Щюц А. Смысловое строение социального мира. М.: Академический проект. 1975, 324 с.