Ермакова Е. Имплицитность в художественном тексте и способы ее экспериментального изучения. Известия Российского государственного педагогического университета им. А.И. Герцена. 2009;(119):179-185.
1. Богин Г. И. Школа рефлексии и рефлективности// Методология современной лингвистики: проблемы, поиски, перспективы. Барнаул: Изд-ва АлтГУ, 2000. С. 41-51.
2. Дейк Т. А. ван и Кинч В. Стратегия понимания связного текста// Новое в зарубежной лингвистике. М.: Прогресс, 1988. С. 153-211.
3. Рафикова Н. В. Психолингвистическое исследование процессов понимания текста. Тверь: Изд-во Тверского университета, 1999.
4. Barsalou L. W. Perceptual Symbol Systems // Behavioral and Brain Sciences. 1999. N 22. P. 577-660.
5. Dijk T. A. van. Pragmatic Macro-Structures in Discourse and Cognition. URL: http//www.daneprarie. com, 2000. Р. 99-105.
6. Fletcher C. R., Chrysler S. T. Surface Forms, Texbases, and Situation Models: Recognition Memory for Three Types of Textual Information // Discourse Processes. 1990. N 13. P. 175-190.
7. Fontanini Ingrid. Reading Theories and Some Implications For the Processing of Linear Texts and Hypertexts // Linguagem & Ensino. Vol. 7. 2004. N 2. P. 165-184.
8. Glenberg A. M., Langston W. E. Comprehention of Illustrated Text// Pictures Help to Build Nental Models // Journal of Memory and Language. 1987. N 31. P. 129-151.
9. Houwer Jan De, Moors Agnes. How To Define and Examine the Implicitness of Implicit Measures// Implicit Measures of Attitudes (Eds. B. Wittenbrink, N. Schwartz). Guilford Press, 2007. 294 p.
10. Labov W., Fenshel D. Therapeutic Discourse. Psychotherapy as Conversation. New York: Academic Press, 1977.
11. Perrig W., Kintsch W. Propositional and Situational Representations// Journal of Memory and Language. 1987. N 31. P. 129-151.
12. Schmalhofer F., Glavanov D. Three Concepts of Understanding a Programmer's Manual: Verbatim, Propositional, and Situational Representations// Journal of Memory and Language. 1986. N 25. P. 279-294.
13. Zwaan R. A. Effect of Genre Expectations on Text Comprehention// Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition. Vol. 20, 1994. N 4. P. 920-933.
14. Zwaan R. A. The Immersed Experience: Toward an Embodied Theory of Language Comprehension// The Psychology of Language and Motivation (Ed. B. H. Ross). New York: Academic Press, 2004.