1. Вальтер Б. Краткая история фотографии//Беньямин В. Произведение искусства в эпоху его технической воспроизводимости: Избранные эссе. М., 1996. С. 66-91.
2. Гавришина О. «Другая фотография»: заметки о конференции//Синий диван. 2005. VI. С. 229-234.
3. Краусс Р. Подлинность авангарда и другие модернистские мифы/Науч. ред. В. Мизиано; пер. с англ. А. Матвеевой, К. Кистяковской, А. Обуховой. М.: Художественный журнал, 2003. 317 c.
4. Фуко М. Археология знания: пер. с фр.; Общ. ред. Бр. Левченко. К.: Ника-Центр, 1996. 208 с.
5. Beshty W. Abstracting Photography//Words Without Pictures, 23 November 2008. URL: http://www. wordswithoutpictures.org.
6. Enwezor O. Archive Fever: uses of the Document in Contemporary Art. New York: ICP/Goettingen: STEIDL, 2008. 264 р.
7. Grundberg A. Photography View: Two Camps Battle over the Nature of the Medium//The New York Times. 1983. 14 августа.
8. Marien M. W. Photography: A Cultural History, Laurence King Publishing, 2002. 528 р.
9. Schroeter J. Archive -Post/Photographic//Photo/Byte, Media Art Net. URL: http://www.medienkunstnetz.de/themes/photo_byte.
10. Sekula A. On the Invention of Photographic Meaning//Photography in Print. Ed. Vicki. Goldberg. New York: Simon and Schuster, 1981. 570 р.
11. Sontag S. On Photography. New York: Picador, 1979. 208 р.
12. Foster H. The Archive without Museums // OCTOBER № 77, лето 1996. С. 97-119.
13. Foster H. The Archive without Museums // OCTOBER № 77, лето 1996. С. 97-119.