Косарецкий С. Г., Овакимян Е. В. ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ УНИВЕРСИТЕТОВ СО ШКОЛАМИ, ФУНКЦИОНИРУЮЩИМИ В СЛОЖНЫХ СОЦИАЛЬНЫХ УСЛОВИЯХ. 2024;:69-80.
1. Ambiguity and conflict in the development of ‘Third Mission’ indicators, Jordi Molas-Gallart and Elena Castro-Martínez Research Evaluation, 2007, vol. 16, issue 4, 321-330.
2. Berryhill M. B., Riggins M., & Gray R. (2016). Elementary school-university partnership: The elementary parent leadership academy. Journal of Community Engagement & Higher Education, 8(4), 4-17.
3. Clark R. W. (1988). School-university relationships: An interpretive review. In K. A. Sirotnik & J. I. Goodlad (Eds.), School-university partnerships in action: Concepts, cases, and concerns (p. 32-65). Teachers College Press.
4. Corinne A Green, Sharon K Tindall-Ford & Michelle J Eady (2020) School-university partnerships in Australia: a systematic literature review, Asia-Pacific Journal of Teacher Education, 48:4, 403-435, DOI: 10.1080/1359866X. 2019.1651822
5. Barak, Moshe. (2005). School-University Collaboration: Disadvantaged Pupils and Higher Education. Education and Society. 23. 43-56. 10.7459/es/23.1.04.
6. Day C., Gu Q., Townsend A., & Holdich C. (2021). School-university partnerships in action: The promise of change. Routledge.
7. Edwards P. (1996). Disadvantaged Rural Students: Five Models of School-University Collaboration.
8. Handscomb G., Gu, Q., & Varley M. (2014). School-university partnerships: Ful lling the potential. Literature review.
9. Yeatman Anna and JM (Judyth M. Sachs, Making the Links : a Formative Evaluation of the First Year of the Innovative Links Project Between Universities and Schools for Teacher Professional Development (Innovative Links Project, 1995)
10. Walsh M., Backe S. (2013) School-University Partnerships: Reflections and Opportunities, Peabody Journal of Education, 88:5, 594-607, DOI: 10.1080/0161956X.2013.835158
11. Molas-Gallart J., Salter A., Pater P., Scott A., Dyran X. Measuring third stream activities - Final report to the Russell Group of Universities. Brighton, UK: University of Sussex, SPRU, 2002.
12. Miller P. M. & Hafner M. M. (2008) Moving toward dialogical collaboration: A critical examination of a university-school-community partnership. Educational Administration Quarterly, 44(1), 66-110.
13. Marko Marhl, Atilla Pausist. Third Mission Indicators for New Ranking Metodologies // Evaluation in Higher Education 5:1 (June 2011). P. 43-64.
14. Robinson F., Zass-Ogilvie I., & Hudson R. (2012). How can universities support disadvantaged communities. Joseph Rowntree Foundation.
15. Sarmiento-Márquez, Gerti Pishtari, Luis P. Prieto, Katrin Poom-Valickis, The evaluation of school-university partnerships that improve teaching and learning practices: A systematic review, Educational Research Review, Volume 39, 2023, 100509, ISSN 1747-938X, https://doi.org/10.1016/j.edurev.2023.100509.
16. Taylor Alexis (2008) Developing Understanding about learning to teach in a university-schools partnership. British Educational Research Journal 31:1, 63-90.
17. Поверх барьеров: истории школ, работающих в сложных социальных условиях / [М. А. Пинская, С. Г. Косарецкий, Н. В. Бысик, А. Б. Милкус.]. - М.: Издательский дом НИУ ВШЭ, 2019.
18. Агранович М. Л. Индикаторы в управлении образованием: что показывают и куда ведут? // Вопросы образования. 2008. № 1. С. 120- 145. URL: https://ecsocman.hse.ru/data/2011/05/06/1268032698/5%20Agranovich.pdf
19. Стандарт доказательности практик в сфере детства. М.: МГППУ, 2018.
20. Исаев Е. И., Косарецкий С. Г., Михайлова А. М. Зарубежный опыт профилактики и преодоления школьной неуспеваемости у детей, воспитывающихся в семьях с низким социально-экономическим статусом [Электронный ресурс] // Современная зарубежная психология. 2019. Т. 8, № 1. С. 7-16. DOI: 10.17759/jmfp.2019080101
21. Бутовская З. С., Косарецкий С. Г., Звягинцев Р. С. Образовательная бедность в РФ: проблемы измерения и оценки Образовательная политика. 2022. № 2. С. 52-69.
22. Kosaretsky S., Mertsalova T., Сенина Н. А. Преодоление школьной неуспешности: возможности и дефициты российских школ // Психологическая наука и образование. 2021. Т. 26, № 6. С. 69-82.